Må jeg tegne et billede for dig?

En virksomhed der tilbyder konsulentydelser til byggebranchen, ønsker at virksomheden er synlig og kendt af flest mulige samarbejdspartnere. Derfor arbejdes der med aktiviteter, som kan skabe kontakt til og dialog med den del af byggebranchen, der efterspørger den type ydelser som virksomheden kan levere.

Virksomheden har heldigvis stor succes, hvilket også betyder at de modtager mange mails fra interesserede. For at skabe struktur og effektivitet i at besvare henvendelserne, investerer virksomheden i et IT-system.

Frem over skal potentielle samarbejdspartnere registrere følgende oplysninger før de kan sende en mail

  • Navn
  • Adresse
  • By
  • Alder
  • Køn
  • Nationalitet

Virksomhedens medarbejdere har nu mulighed for at lave en søgning (eksempel: Mand + 35-45 år + dansk) og kun se de mails som er modtaget fra det valgte segment. Alle andre mails bliver automatisk besvaret med et; tak for din henvendelse, men vi er ikke interesseret.

Jeg er overbevist om, at vi alle vil finde ovennævnte scenarie både utænkeligt og useriøst.

Derfor er mit simple spørgsmål:

Hvorfor rekrutterer man så medarbejdere på den måde?